POHYB A DIABETES

0

Pokud chceme, aby léčba diabetu byla efektivní, pravidelná fyzická aktivita, ideálně prováděná denně, musí se stát její nedílnou součástí. Je však nutné najít optimální fyzickou aktivitu. Zvyknutí na pravidelné cvičení je obzvláště důležité na začátku pro ty, kteří nedělali nic po několik let (nebo desetiletí). Je třeba začít velmi pomalu, aby nedošlo k přetížení kloubů, upevnění jednotlivých zatížených svalů a tím k dalšímu omezení pohybu.

Správná fyzická aktivita snižuje hladinu glukózy v krvi a zlepšuje schopnost tkání zpracovat cukr. Snižuje krevní tlak na blogu a hladinu tuku v krvi. Zvyšuje fyzickou kondici a funkční kondici. Má také pozitivní vliv na psychiku a působí proti depresi.

ZÁKLADNÍ PRAVIDLO: CVIČENÍ KAŽDÝ DEN

Vhodné fyzické aktivity pro diabetiky nad 50 let jsou:

  • chůze (ale rychlostí 4-6 km / h, pokud to dovolí zdravotní podmínky)
  • Nordic walking (procházky se speciálními holemi)
  • Trenažér pro eliptický pohyb, měkký pro klouby)
  • posilující
  • plavání (není vhodné pro pacienty s diabetickou nohou)
  • Jízda na kole
  • jogging
  • cvičení s fitballs (velký gymnastický nafukovací míč)
  • aqua aerobik

Fyzická aktivita by měla trvat nejméně 30 minut, nejlépe 60 minut denně. Pokročilejší se mohou zapojit do fyzické aktivity asi 45 minut s intenzitou blížící se anaerobnímu prahu.

Nedostatečné cvičení pro diabetiky nad 50 let:

  • adrenalinové sporty
  • sporty, kde je vyšší riziko zranění nebo poranění dolních končetin
  • dlouhodobá fyzická aktivita ( tj. trvající několik hodin) – může způsobit hypoglykemii, která může přetrvávat několik hodin po ukončení fyzické aktivity
  • opakované sprinty, které mohou také způsobit hypoglykemii

VŽDY SI PAMATUJTE, ŽE JE NUTNÉ PŘEDCHÁZET ZRANĚNÍ A HYPOGLYKEMII I PO PROVEDENÍ!

NĚKOLIK TIPŮ NA CUKR

I přes fyzickou aktivitu, respektive. Cvičení jsou jedním ze základních postupů při léčbě obezity a diabetu 2 typu, je třeba dodržovat určitá pravidla, aby se zabránilo negativní důsledky. Postupujte podle těchto pokynů.

  1. Hypoglykémie u pacientů užívajících léky, které hladinu cukru (inzulín, některé tablety), se může objevit až 24 hodin po tréninku.
  2. Hypoglykemie, která se vyskytuje především po cvičení, je obvykle způsobena stresem nebo nedostatečnou formou cvičení.
  3. Adrenalinové sporty jsou pro diabetiky nevhodné-zejména u pacientů s takzvaným nestabilním diabetem (velké výkyvy hladiny cukru).
  4. Cvičení není vhodné pro pacienty, kteří mají glykemii více než 14 mmol / l před cvičením a mají ketonové tělo v moči. Pokud ketonové tělo chybí, je nutná včasná kontrola, aby se zjistilo, zda došlo k nárůstu cukru. Kromě toho jsou nezbytné včasné a pozdní pozorování po cvičení. Dostatečná výměna kapaliny je samozřejmostí.
  5. Při glykémii nižší než 5,5 mmol / l u pacientů užívajících hypoglykemické léky se doporučuje přidávat sacharidy před tréninkem před zvýšením glykémie.
  6. U diabetiků s retinopatií (poškození cév), respektive. anaerobní zátěž.
  7. Sledování hladiny glukózy v krvi pomocí глюкометра před, během a po tréninku je naprosto nezbytný pro získání informací o vlivu určité fyzické zátěže na vyrovnání diabetu.
  8. Diabetes by měl mít vždy s sebou takzvané občerstvení nebo jídlo, které vám umožní rychle zvýšit hladinu glukózy v krvi, pokud dojde k hypoglykemii nebo jejím příznakům. Vhodné jsou například ovoce a tyčinky s vyšším obsahem sacharidů

Pokud máte diabetes typu 1, buďte opatrní, protože máte vyšší riziko hypoglykémie. Nikdy sportujte na prázdný žaludek! Místo toho se rozhodněte pro vytrvalostní a silové cvičení.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno